Skip to main content

Překonávání bariér v prodeji – 1. část

By 7.3. 20179 března, 2017Prodejní dovednosti
Překonávání bariér v prodeji

Co prožíváte, když se poprvé chystáte kontaktovat neznámého zákazníka? Máte obavy? Nebo si to užíváte? Tento článek vám pomůže odbourat bariéru při kontaktování neznámých zákazníků.

Když jsem začínal pracovat jako obchodník, tak jsem měl přesně s tímto krokem největší problém. A z toho důvodu jsem nekontaktoval zákazníky, kteří měli největší nákupní potenciál. Místo toho jsem objížděl zákazníky, kteří sice nekladli odpor a dobře jsem si s nimi popovídal, ale málokdy něco koupili. Naštěstí jsem si včas uvědomil, že strach je pouze v mé hlavě. Vše se začalo měnit téměř jako mávnutím kouzelného proutku. Kontaktování zákazníků jsem si začal užívat a objem prodejů rychle rostl.

Pokud máte strach z kontaktování neznámých zákazníků, ale i ostatních lidí, mohou vám pomoci následující zásady:

  • Odmítnutí je normální a nikterak výjimečné. Odmítnutí zažívají běžně i ti nejlepší prodejci. Lidé jsou dnes přehlceni různými nabídkami, a proto vás často odmítnou.
  • Neberte si odmítnutí nikdy osobně. Zákazník o vás zatím vůbec nic neví a nezná vás. Odmítnutí se tedy vůbec netýká vaší osoby. Tento fakt mějte vždy na paměti.
  • Zaměřte se na pozitivní věci. Člověk, kterému voláte, od vás nemusí hned něco koupit. Může vám dát kontakt na někoho dalšího, dozvíte se od něho něco užitečného nebo vám třeba zvedne náladu.
  • Neberte to příliš vážně. Devět zákazníků vás odmítne a desátý vás přijme. Anebo klidně i 99 vás odmítne, ale stý vás přijme. O nic nejde.
  • Když vyvinete úsilí správným směrem, vždycky najdete dost zákazníků, kteří vás přijmou. Je to jen otázka pilování technik a vytrvalosti.
  • S každým zavoláním neznámému člověku se před vámi otevírá nová příležitost. A to přece za zkoušku stojí. A v mnoha případech to vyjde.
  • Nesnažte se hned nabízet váš produkt. Zmiňte se, že pro něho máte zajímavou příležitost a probuďte jeho zvědavost. Máte pro něho něco skvělého, co mu pomůže posunout se dál.
  • Ujistěte zákazníka, že pokud se s vámi setká, nemusí nic kupovat, ani se k ničemu nemusí zavazovat. Z jeho strany bude schůzka nezávazná.
  • Buďte autentičtí. Budete tak originál a ten vždy přitahuje. Na nic si tedy nehrajte.
  • Choďte mezi lidi. Tam načerpáte spoustu energie a inspirace. S ostatními lidmi sdílejte vaše obavy, ty se pak rázem zmenší. Dobrou volbou jsou různé konference, workshopy, byznys snídaně a podobné akce. Návštěvou prostředí z jiného oboru, než je ten váš, bude inspirace o to silnější.

Ještě se vám zdá kontaktování neznámého zákazníka tak velkou překážkou? Vždyť to může být i zábava a lze si to užívat. Dobrou volbou je najít si svého kouče. Správný kouč vám pomůže najít ve vašem nitru zdroje, o kterých nyní ani nemáte tušení. Můžete toho pak dosáhnout mnohem víc, než si nyní dokážete představit.

Tak pojďme do toho! :) 

Jaké jsou vaše zkušenosti s kontaktováním potenciálních zákazníků? Budu rád, když mi napíšete.

Pomohu vám zlepšit vaše konkrétní prodejní dovednosti. Napište mi na radek@radekfuxa.cz nebo mi zavolejte na telefon +420 602 583 043. Pro zdokonalení vašich prodejních dovedností se přihlaste na můj kurz nebo na koučování.

Autor článku

Radek Fuxa - Kouč, mentor, konzultant a lektor v oblasti prodejeRadek Fuxa – Kouč prodeje, mentor a konzultant 

Má více než dvacetileté zkušenosti v oblasti přímého prodeje a vyjednávání. Vše, co předává, si prožil na vlastní kůži a odpozoroval od úspěšných prodejců. Zažil spoustu úspěchů, včetně zahraničního obchodu, ale i pády a slepé uličky. Prodej je jeho vášní. V současné době se prodejem dále aktivně zabývá jako nezávislý prodejce.

OBJEDNAT KURZ / KOUČOVÁNÍ   Facebook   LinkedIn